Ebit Lew Sedih Bantuan Terpaksa Diberhentikan, "Duit Saya Sendiri Dah Lebih Sejuta & Jangan Tag Saya Lagi Kes Orang Susah






Penceramah dan pendakwah bebas Ustaz Ebit Lew mendedahkan dia telah dipanggil ke Cawangan Khas Bukit Aman untuk memberi kenyataan susulan aduan membabitkan kes yang viral baru-baru ini.

Penceramah dan pendakwah bebas Ustaz Ebit Lew mendedahkan dia telah dipanggil ke Cawangan Khas Bukit Aman untuk memberi kenyataan susulan aduan membabitkan kes yang viral baru-baru ini.

"Saya nak beri sehabis baik. Beratus orang dah saya bayar penginapan dan tempat tinggal. Cuma beberapa kes tu saya kongsikan dengan kawan di media fb saya. Saya pun tak niat nak viral apa ke.
"Ramai anak-anak susah terbiar saya dah hantar tahfiz saya bayarkan yuran mereka. Takde viral pun. Perniagaan saya sebenarnya sangat baik. Syukur pada Allah. Rezeki melimpah ruah," tulisnya.
Jelas Ebit segala perbelanjaan yang digunakan adalah dari simpanan sendiri bagi membantu golongan dalam kesusahan ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).
"Saya belanja duit saya sendiri dari dulu lagi untuk bantu orang dimana-mana. Masa pkp ini dah berjuta habis.
Duit saya sendiri dah lebih sejuta ringgit saya belanjakan masa PKP ini.. Sekarang ramai juga mula bersama saya dalam kerja membantu dan menyelamatkan mereka yang dalam kesusahan termasuk frontliner dan orang yang putus makanan, susu anak dan tiada tempat tinggal.
"Ada 20 rumah lagi keadaan macam tu perlu dibantu. Takde air. Takde elektrik. Rumah macam pondok. Macam nak roboh. Anak kecil. Kalau saya letak gambar semua menangis tengok. Maafkan saya. Anak-anak kecil tu semua sabar yer tunggu lepas PKP. Rayalah begitu dulu yer.
"Saya minta maaf. Saya memang jadikan media ini medan berkongsi rasa kasih sayang dengan semua. Tadi menangis saya beri keterangan pada beberapa pegawai sebab penat kot. Sorry pada pegawai tadi. Serius penat sangat. Saya tak salahkan sesiapa. Saya bukan ahli politik. Saya bukan sesiapa. Cuma cina Islam yang sayangkan Islam dan Negara Malaysia," luahnya menerusi sebuah entri di Facebook.
Dalam pada itu, Ebit turut mengumumkan dia sudah tidak lagi memberi bantuan secara langsung seperti mana yang dinasihatkan. 
"Saya minta maaf pada semua yer. Atas nasihat setakat ini sahajalah saya berkhidmat pada semua secara langsung. Saya cuma akan transfer duit pada orang susah. Saya teruskan dari rumah sahaja. Jangan tag saya lagi kes orang susah. 
"Nanti habis PKP baru saya cuba bantu. PKP ini saya dapat kenal siapa kawan dan siapa saja nak berlawan dengan saya. Tapi saya takkan pernah bermusuh atau berdendam dengan sesiapa. Saya maafkan semua. Saya maafkan kerana Allah. Saya mengadu pada Dia semua sedih dan susah saya.
"Saya cuma nak peluk anak saya. Saya nak peluk bidadari saya. Selamat Ramadhan pada semua. Rumahku syurga. Saya cuma akan menangis jika ada orang susah. Saya akan doakan mereka. Jika ini harga perlu dibayar setelah semua ini saya Redha. Saya minta maaf pada semua yer. Saya salah. Kepada Allah saya berserah," tulisnya lagi.
Kredit : ASTRO GEMPAK